We wtorek 27 stycznia odbyło się inauguracyjne zebranie nowowybranej Rady Sołeckiej.
Głównymi tematami zebrania było ukonstytuowanie się Rady i wybór jej przewodniczacego, a także zapoznanie się ze Statutem Sołectwa, podział obowiązków pomiędzy członkami Rady oraz sposób zarządzania funduszem sołeckim.
Ważną i pilną sprawą było omówienie sposobu organizacji licznych imprez przewidzianych na luty, czyli Dnia Seniora, Balu Choinkowego dla dzieci i Zabawy Karnawałowej dla dorosłych oraz dyskoteki walentynkowej dla dzieci.
Zebrania Rady Sołeckiej będą odbywały się, w miarę możliwości, raz w miesiącu.
(Załącznik do protokołu z zebrania)
Obowiązki sołtysa i rady sołeckiej, określone w Statucie Sołectwa Śmiałowice: |
|
Na mocy § 9 Statutu Sołectwa, do obowiązków sołtysa należy w szczególności: |
|
1. |
przygotowywanie projektów uchwał i wykonywanie uchwał zebrania wiejskiego, |
2. |
zwoływanie zebrań wiejskich, |
3. |
zwoływanie posiedzeń rady sołeckiej, |
4. |
zgłaszanie, w uzgodnieniu z radą sołecką, do budżetu gminy propozycji realizacji zadań na terenie sołectwa, |
5. |
wpływanie na wykorzystanie aktywności mieszkańców, służącej poprawie warunków życia w sołectwie, |
6. |
reprezentowanie mieszkańców sołectwa wobec Rady Gminy i Wójta Gminy, |
7. |
wykonywanie powierzonych mu zadań z zakresu administracji publicznej, wynikających z ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności w zakresie ochrony przeciwpożarowej, inkasa niektórych podatków i opłat, zapobiegania klęskom żywiołowym i usuwanie ich skutków, |
8. |
składanie Wójtowi Gminy sprawozdania z działalności finansowej na każdorazowe żądanie Wójta, |
9. |
zarządzanie i administrowanie mieniem gminnym przekazanym sołectwu do korzystania, |
10. |
ponoszenie odpowiedzialności za wydatkowanie środków finansowych przyznanych przez gminę na realizację zadań sołectwa na zasadach określonych w odrębnych przepisach. |
|
|
W myśl § 11 Statutu Sołectwa do zadań i kompetencji rady sołeckiej należy: |
|
1. |
wspomaganie działalności sołtysa, |
2. |
inicjowanie działań społecznie użytecznych dla sołectwa i jego mieszkańców, |
3. |
współpraca z instytucjami i organizacjami w celu wspólnej realizacji zadań, |
4. |
organizowanie imprez wiejskich w dziedzinie kultury, sportu, wypoczynku, turystyki, itp., |
5. |
decydowanie o zakupach sprzętu, wyposażenia, materiałów. |